Sosyal Medyanın Gücü

Sosyal medya, şuan için devletin tekelindeki geleneksel medyaya karşı toplumsal muhalefeti birleştiren, daha az sansüre uğrayan, daha hızlı, bedava ve özgürce paylaşım yapabileceğimiz tek alternatif... Bir sürü de sosyal medya temelli başarı öyküsü var, Change.org'dan bakabilirsiniz. En bilineni; 31 Mayıs 2013'te 5-10 kişi kadar bir grupla başlayan gösteriler sosyal medyanın, ana akım medyayı mat edip milyonlarca insana ulaşmasıyla müthiş bir halk hareketine dönüştü. Ben de bir çok insan gibi duyulmasını istediğim bilgileri sosyal medya sayesinde duyuruyorum. Ancak elbette tüm umudumu buna bağlayıp, toplumsal ilişkilerimi sanallaştırıp, asosyalleşecek kadar ileri gitmiyorum, sosyal medyadaki mücadelemi gerçek örgütlü mücadelenin önüne koymamaya çalışıyorum, kendimi işin bilgi kirliliği ve geyik potansiyeli boyutundan uzak tutuyorum. Kısacası sosyal medyayı küçümsemek ve kullanmamak da, küçük hayalperest sol burjuvanın ölesiye kapıldığı, hükümetler devirdiği sosyal medya hayali de tam olarak doğru değil... 

Hiç yorum yok: